Pagini

17 septembrie 2012

Franklin Roosevelt un exemplu pentru conducerea Moldovei!

Doua lectii in urma, Eu ca elev in clasa 9, la istorie Universala am studiat tema Statele Unite ale Americii in perioada interbelica, adica intre cele doua razboaie mondiale. Foarte tare mi-a placut aceasta tema si dupa parerea mea conducerea tarii noastre trebuie sa studieze acesta tema si sa scoate tot ce e mai bun, adica totul! Criza mondiala din anii 1929-1933 a atins foarte dur SUA si in 1932 in America se desfasoara alegerile prezidentiale, unde vicotria ii apartine Partidului Democrat - Franklin Delano Roosevelt.  Pentru mine F. Roosevelt a devenit o personalitate pozitiva dupa studierea temei, caci a reusit sa scoata SUA dintr-o criza profunda, si deaceea am scris ca "cei din sus" de la conducerea tarii noastre trebuie sa ia exemplu, fiindca Moldova noastra e vesnic in criza si trebuie cineva sa ia stafeta lui Roosevelt, dar acuma, aici, in Moldova. Eu, insa n-am spus de la inceput ca acest exemplu trebuie sa ia presedintele Moldovei, Nicolae Timofti, fiindca el in tara noastra poate numai de decorat cu medalii demnitarii de stat.
Asadar, va propun o lista de reforme a lui Roosevelt si felul cum a reusit sa scoata America din criza:
  • !!!S-au inchis micile banci din tara
  • 2.000 institutii bancare lichidate 
  • Toate bancile au trecut sub controlul direct al statului
  • (?) Export de aur interzis
  • (?) Dolarul devalorizat si s-a introdus uncia( 1 uncie = 35 dolari)
  • !!! Reducerea salariilor functionarilor de stat.
  •  Legea prohibitiei  - (o măsură legislativă sau administrativă, prin care se interzice producerea, vânzarea, exportul sau importul unor mărfuri.)
  • !!! Au fost construite la cererea lui Roosevelt scoli, universitati, sosele, drumuri, poduri, canale, parcuri, centrale electrice s.a
  • !!! Reforma somajului (cea mai importanta dupa parerea mea pentru Moldova) - Au fost construite tabere, unde se trimiteau(obligat!) tinerii de la 18 ani pe timp de un an cu salariu de 30 dolari. Ei ajutau la constructia drumurilor, podurilor s.a
Reformele acestea se refera la SUA, insa eu am scris acelea ce le socot folositoare pentru tara noastra. Unele sunt suplimentare, insemnate cu semnul (?), iar cele cu !!! sunt foarte importante pentru Moldova!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Statistica

free counters